Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Bakanlığa bağlı olarak faaliyet gösteren Reklam Kurulunun toplantısına katıldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Sosyal Tesisleri'nde gerçekleştirilen toplantıda Bakan Tüfenkci, 3 yıllık görev süresi dolan kurul üyelerine çalışmalarından dolayı teşekkür etti.
Reklam Kurulunun çalışmalarının toplumun sağlıklı ürün tüketmesinde etkili olduğuna işaret eden Tüfenkci, reklamların günümüzde tüketicilerin bilgilendirilmesinde ve bilinçli tercihlerde bulunmasına yardım eden en önemli kaynak haline geldiğini ifade etti.
Bakan Tüfenkci, reklam mesajlarının kitle iletişim araçlarının ve sosyal medyanın gelişmesi ile birlikte toplumun kılcal damarlarına kadar indiğini vurgulayarak, “Sosyal medya da günümüzde reklam aracı olarak kullanılmaya başlandı. Sosyal medyayı kullananların yaş aralığı ve tüketicilerce çok kullanılmasını dikkate aldığımızda reklam mesajlarının etik ve yasal ilkelere bağlı kalması büyük bir önem taşımaktadır” dedi.
“YASAL VE ETİK İHLALLER TOPLUMA ZARAR VERİR”
Reklam mesajlarının toplumu olumsuz etkileyebilecek unsurlar taşıması halinde bunun sonuçlarının tahmin edilenden ağır olabileceğini kaydeden Bakan Tüfenkci, daha fazla kazanç elde etmek uğruna yasal ve etik ilkelerin ihlal edilmesinin topluma zarar verebilecek sonuçlar doğurabileceğinin altını çizdi
0 yorum:
Yorum Gönder